Labels

Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2019

Ὁ Ἅγιος Νικόλαος, τὸ χαστούκι στὸν Ἄρειο καὶ οἱ «ἀγάπες» τῶν οἰκουμενιστῶν



πάρχει μία τάση π νεοπαγανιστς ν σπιλωθε γιος Νικόλαος πειδ χαστούκισε τόν αρετικ ρειο ες τν Α΄ Σύνοδο τς Νίκαιας το 325 μ.Χ. ντιβαίνοντας τ Κατ Ματθαον, Κεφ Ε΄«38 κούσατε τι ρρέθη, φθαλμν ντ φθαλμο κα δόντα ντ δόντος. 39 γ δ λέγω μν μ ντιστναι τ πονηρ· λλ' στις σ ραπίζει ες τν δεξιν σιαγόνα, στρέψον ατ κα τν λλην·». πίσης θεωρον ποκριτικ τ τι Θες ν ες τ Εαγγέλιο δίδει τν ντολ ν μν κάνεις ποτ κακ ες πιστροφ στος κάνοντας κακ ες σέ, πισκέπτεται τν γιο Νικόλαο στν φυλακή του κα τν συγχωρον.
ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ
Τν ποχ το Μ. Κωνσταντίνου μφανίζεται κα αρετικς ρειος. ρειος πρέσβευε κα διαλαλοσε περίτρανα τι Χριστς δν εναι Θες λλ κτίσμα κα ποίημα το Θεο. ν κα καθαιρεται, ξακολουθε ν ποστηρίζει σθεναρ τν ποψή του μ συνέπεια ν παρασύρονται ρκετο π τ κηρύγματά του κα ν πικρατε στς τάξεις τς κκλησίας μεγάλη σύγχυση. Βλέποντας Μ. Κωνσταντνος τ πρόβλημα πο εχε δημιουργηθε συγκαλε σ σύσκεψη λους τούς ρχιερες κα τος πρώτους τν... Μοναχν στ Νίκαια, γι ν ποδειχθε ποις τελικ χει δίκαιο.
πιφανες ρχιερες κα Μοναχοί, νάμεσα στος ποίους κα γιος Νικόλαος συγκεντρώνονται στ Νίκαια τ 325 μ.Χ. στν Α΄ Οκουμενικ Σύνοδο κα τίθενται ντιμέτωποι το ρείου.  συζήτηση εχε ξεκινήσει κα γωνία ταν μεγάλη. Βλέποντας σ κάποιο χρονικ σημεο γιος Νικόλαος τι ρειος προσπαθε ν ποστομώσει τος ρχιερες, κινούμενος π ερ γανάκτηση σηκώθηκε κα κατάφερε δυνατ ράπισμα στν ρειο.
ρειος μ περισσ ψυχραιμία διαμαρτυρήθηκε στ βασιλιά, ναφέροντας τι ν λόγω συμπεριφορά, ν μ τί λλο, ταν προσβλητικ κα γι τν διο. Μ. Κωνσταντνος πευθυνόμενος στος ρχιερες θύμισε τι νόμος προβλέπει ν κόβεται τ χέρι κείνου πο τόλμησε μπροστ στ βασιλι ν χτυπήσει τν ποιοδήποτε. στόσο δωσε τν πρωτοβουλία ν’ ποφασίσουν ο διοι ο ρχιερες γι τν τύχη το παραβάτη.
Στν πρόκληση ατ ο ρχιερες παραδέχθηκαν τ λάθος τς συμπεριφορς λλ παρακάλεσαν τ βασιλιά, γι ν μν διαταραχθε σπουδαία Σύνοδος πο διεξαγόταν τν ρα κείνη, ν φυλακίσει τν γιο φήνοντας τν τιμωρία του γι τ πέρας τν ργασιν τς Συνόδου.
Πράγματι γιος φυλακίζεται, λλ κα πάλι θαυμαστ γεγονς λαμβάνει χώρα στ φυλακή. Τ βράδυ παρουσιάζεται σ ραμα Χριστς κα Θεοτόκος ρωτώντας τν γιο τ λόγο γι τν ποιο ατς βρισκόταν στ φυλακή. ταν Άγιος ποκρίθηκε τι φυλακίστηκε γι τ δική τους γάπη, Χριστς το δωσε τ γιο Εαγγέλιο ν Θεοτόκος τ ρχιερατικ μοφόριο.
Τν πόμενη μέρα γνωστοί το γίου, πο τν πισκέφθηκαν, γι ν το προσφέρουν λίγο ρτο, βρίσκουν τν γιο παλλαγμένο π τ δεσμ ν φορ τ μοφόριο κα ν διαβάζει π τ Εαγγέλιο. ταν βασιλις πληροφορήθηκε τ γεγονότα πο διαδραματίσθηκαν στ φυλακ λευθέρωσε τν γιο κα μαζ μ τος λλους ρχιερες ζήτησε συγνώμη π τν γιο γι τ συμπεριφορ πο πέδειξαν πέναντί του. Μετ τ πέρας τς Συνόδου γιος πέστρεψε στν παρχία του.
«Ποίοις μελωδικος σμασιν παινέσωμεν τν εράρχην, τν τς σεβείας ντίπαλον, κα τς εσεβείας πέρμαχον· τν τς κκλησίας πρωτοστάτην· τν μέγαν, προασπιστν τ κα διδάσκαλον· τν πάντας, τος κακοδόξους καταισχύνοντα· τν λετήρα ρείου, κα θερμν ντίμαχον· τν δι’ ο τν τούτου φρύν, Χριστς καταβέβληκεν, χων τ μέγα λεος»
(Πηγή: Κατακόμβη, ξαμηνιαία κδοση Μητροπολιτικο –Καθεδρικο . Ν. γ. Νικολάου Βόλου, φιέρωμα στν γιο Νικόλαο, Βίος το γίου Νικολάου, ποστόλου κριβόπουλου, Φιλόλογου, Δεκέμβριος 1998, σσ. 31 – 32)

ΤΟ ΧΑΣΤΟΥΚΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΚΑΙ ΟΙ «ΑΓΑΠΕΣ» ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ
ψαχνα πολ καιρ μία «λογικ» πάντηση στ πιχείρημα τν οκουμενιστν ν χουμε γάπη γι τος τερόδοξους κα ν μν τος στενοχωρομε.
κουσα πίσης ν λένε «καλύτερα μία ερήνη στραβ παρ νας σωστς πόλεμος». Κα προσπαθοσα ν καταλάβω τί εναι νώτερο, γάπη λήθεια.
Τν πάντησή μου τν δωσε γιος Νικόλαος. Παρότι δν χει γράψει τίποτα, μία χειρονομία του χει «φυτευθε» στ ποσυνείδητο τν χριστιανν «γαπ τν ρειο ς μέλος τς κκλησίας …λλ παρόλα ατ το δίνω να χαστούκι πειδ ρνήθηκε τν ΑΛΗΘΕΙΑ».
να χαρακτηριστικό τς εκόνας το γίου Νικολάου εναι τι μς κοιτάει προσεχτικά, μ μάτια ρθάνοιχτα, μ μία περίσκεψη πο πηγάζει π κάποια παλι νάμνηση πο δν θέλει κα δν μπορε ν τν ξεχάσει. Τν νάμνηση νς ΧΑΣΤΟΥΚΙΟΥ. Χριστιανικ χειρονομία του παραμένει παράδεκτη.

εκονογραφικ μορφ το γίου μας ξηγε τι δν πρόκειται γι μία μπαθς χειρονομία, λλ γι ποτέλεσμα τς θεολογικς κρίβειας, συνοδευόμενης μως π να ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΒΙΩΜΑ, ντίστοιχο το ποίου μπορομε ν βρομε μόνο στν γιογραφικ διήγηση τς πομάκρυνσης τν μπόρων π τν ναό. π τν Υἱὸ το Θεο.
Τ πόσο σημαντικ ταν ατ πο γινε τ 325 στ Νικαία, φάνηκε δύο αἰῶνες ργότερα ταν ο βησιγότθοι ρειανο «υοθετήθηκαν» π τ δυτικ κκλησία, ρχίζοντας τος δογματικος συμβιβασμος πο ς ποτέλεσμα εχαν τ σχίσμα.
εκονογραφικ πεικόνιση το γίου Νικολάου λοιπόν, μ τ μέτωπο χαρακωμένο π τς ρυτίδες, μς μιλάει γι τν βαρύτητα σων γιναν τότε κα σων κολούθησαν.

Τ τεράστιο μέτωπό του, φωλι πνευματικς δύναμης κα σοφίας, χώριστα π τν γάπη κα ρυτιδωμένο π τς γνοιες το πράου πισκόπου π τ Μύρα τς Λυκίας, μς λέει τι και πραότητα χει τ ριά της κα τι ο κτροπς π τν ρθ πίστη ξεπληρώνονται κα μ λλον τρόπο, κτς π΄ατ τ γλυκανάλατα πο βλέπουμε κα κομε στς μέρες μας.
γιος Νικόλαος σφραγίζει τν κεραιότητα το μυστηρίου τς νανθρωπήσεως το Κύριου μν ησο Χριστο, τν Υἱὸν το Θεο, τν μονογεν, τν κ το Πατρς γεννηθέντα πρ πάντων τν αώνων.
Φς κ Φωτός, Θεν ληθινν κ Θεο ληθινο, γεννηθέντα ο ποιηθέντα, μοούσιον τ Πατρ, δι ο τ πάντα γένετο.