Labels

Δευτέρα 16 Απριλίου 2018

Δηλώσεις Πολιτικών


Δ. Ρέππας για Μετρό Θεσσαλονίκης: 
15.04.2011



 «Έχουμε θέσει στόχο το αργότερο το 2015 να τελειώσει η βασική γραμμή και στο τέλος του 2015 να τελειώσει και η επέκταση προς Καλαμαριά», δήλωσε στη Βουλή, αναφερόμενος στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δ. Ρέππας, απαντώντας σε σχετική επερώτηση των βουλευτών της ΝΔ Θ. Καράογλου, Κ. Γκιουλέκα, Στ. Καλαφάτη, Γ. Ιωαννίδη, Σάββα Αναστασιάδη, την οποία συνυπέγραψε ο γραμματέας της Κ.Ο. της Νέας Δημοκρατίας, Κωνσταντίνος Τασούλας.
Οι επερωτώντες βουλευτές Θεσσαλονίκης της αξιωματικής αντιπολίτευσης κατηγόρησαν την κυβέρνηση για μεγάλες καθυστερήσεις, εξαιτίας των οποίων το έργο καρκινοβατεί, ενώ, κύριο επιχείρημά τους ήταν ότι το Μετρό, το οποίο ξεκίνησε επί διακυβέρνησης της ΝΔ το 2006 – παρά τον επί 20 χρόνια εμπαιγμό από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ – δεν προχωρά, καθώς, η καταληκτική ημερομηνία παράδοσης της πρώτης γραμμής μεταφέρεται συνεχώς.
«Το Μετρό της Θεσσαλονίκης προχωρά. Λύθηκαν πολλά τεχνικά σύνθετα προβλήματα. Έχουμε θέσει στόχο το αργότερο το 2015 να τελειώσει η βασική γραμμή και στο τέλος του 2015 να τελειώσει και η επέκταση προς Καλαμαριά», τόνισε ο αρμόδιος υπουργός Δημήτρης Ρέππας , ο οποίος αφού σημείωσε πως ξεκινά δράση σε πέντε νέα εργοτάξια σε μελλοντικούς σταθμούς, στα οποία θα απασχοληθούν 600 άτομα, υπογράμμισε: «Θα κάνουμε τα πάντα για να μην έχει την τύχη της υποθαλάσσιας ζεύξης, που ναυάγησε στα ρηχά του Θερμαϊκού. Το Μετρό Θεσσαλονίκης, λοιπόν, δεν θα αφήσουμε να ναυαγήσει ή καλύτερα – μια και μιλούμε για μετρό – δεν θα αφήσουμε να εκτροχιαστεί . Αυτό είναι το βασικότερο έργο της Θεσσαλονίκης».
Απευθυνόμενος προς τους επερωτώντες βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ο υπουργός Υποδομών είπε πως η επιλογή να χρησιμοποιηθεί η οδός του κοινοβουλευτικού ελέγχου απαιτεί και πολιτικό θάρρος, αφού – ανατρέχοντας στο ιστορικό του έργου από το 1990 – επισήμανε ότι η κρίση που ταλανίζει το Μετρό Θεσσαλονίκης για χρόνια, έχει τη ρίζα της σε απολύτως άστοχες επιλογές που έκανε η κυβέρνηση της ΝΔ.
Σχετικά με το έργο κατά τη διάρκεια της θητείας της κυβέρνησης του Κ. Καραμανλή, ο κ. Ρέππας ανέφερε πως από το 2004 – με την κυβερνητική αλλαγή – παρήλθε αρκετός χρόνος χωρίς το έργο να ωριμάζει: «Υπογράφηκε η σύμβαση στις 7/4/2006 με συμβατικό χρόνο περαίωσης την 2/10/2012. Οι πραγματικές εργασίες ξεκίνησαν με καθυστέρηση 450 ημερών από τη συμβατική προθεσμία. Στις 20/10/2007 κόπηκαν οι κορδέλες και επιδείχθηκαν τα ΤΒΜ, τα οποία, όμως, εν συνεχεία τέθηκαν σε κατάσταση υπνώσεως. Ο ”Κωστίκας” και ο ”Γιωρίκας” μας άφησαν χρόνους. Εμφανίστηκαν πάλι τον Ιανουάριο του 2009, ενάμιση χρόνο μετά».
Τέλος, μιλώντας για την πορεία του έργου την τελευταία χρονική περίοδο, ο Δ. Ρέππας υποστήριξε πως «αυτόν τον τελευταίο χρόνο, η πρόοδος είναι σημαντική, αλματώδης, θα έλεγα. Οι απορροφήσεις έφθασαν μέχρι αυτή την ώρα που μιλούμε τα 220.000.000 ευρώ. Είναι παραπάνω κατά 100.000.000 μέσα σε ένα χρόνο, παρακαλώ! Και το φυσικό αντικείμενο έφτασε το 23% από το 13%. Είναι, δηλαδή, 10% παραπάνω. Οι συγκρίσεις είναι εύκολες για τα περίπου τέσσερα χρόνια και για τον έναν και κάτι χρόνο».